Green Serendipity en PEFC-keurmerk zijn de motor van het ‘Biobased Village’ op Empack
Steeds meer bedrijven kiezen voor biobased verpakkingen. De verduurzamingsplannen van de verpakkingsbranche zijn een belangrijk drijfveer hiervoor. Anderzijds kiezen merken zelf ook steeds vaker proactief voor duurzame alternatieven voor hun verpakkingen. Of het nu is vanwege het verminderen van de CO2 footprint, het verbeteren van het imago, het consumentenvertrouwen of de kosten, biobased verpakkingen hebben een enorme vlucht genomen. Volgens experts is dit de toekomst op verpakkingsgebied. Drie van ’s werelds grootste merken, Coca-Cola, LEGO en McDonalds zijn hier al volop mee bezig en zij zijn zeker niet de enige die deze ontwikkeling omarmen. Biobased verpakken is daarom samen met web retail packaging het hoofdthema van Empack Utrecht, 12, 13 & 14 april, Jaarbeurs Utrecht.
Empack’s Biobased Village: partners, voorbeelden en sprekers
Green Serendipity, PEFC en de Empack organisatie slaan de handen ineen om samen biobased innovaties in de verpakkingsmarkt te stimuleren. Speciaal voor dit actuele en belangrijke thema is het Biobased Village gecreëerd, waar de bezoeker potentiële partners en informatie vindt voor biobased verpakken. Ook is er een inspirerende expositie te vinden van biobased verpakkingen. Het onderwerp wordt verder uitgediept door Green Serendipity en PEFC met een speciaal georganiseerde sprekersprogramma.
U vindt PEFC in het Biobased Village op standnummer BB01.
Empack naar Utrecht
Het succes van Empack ´s-Hertogenbosch heeft er toe geleid dat sinds dit jaar Empack, na het wegvallen van Macropak, de enige Nederlandse verpakkingsbeurs is. Voor een optimale landelijke dekking vindt Empack vanaf 2016 in de even jaren in Utrecht plaats en in de oneven jaren in ‘s-Hertogenbosch.
Empack Utrecht, 12, 13 &14 april in de Jaarbeurs, is het ontmoetingsmoment voor elke professional die met het verpakkingsproces te maken heeft. Ruim 350 exposanten met nieuwe ontwikkelingen, machine demonstraties en lezingen over de meest actuele thema’s maken Empack de verpakkingsvakbeurs van Nederland.