Vorig jaar kondigde Heinz UK aan dat het de plastic krimpfolie op zijn multipacks voor blikjes zou vervangen door kartonnen sleeves. De kartonnen sleeve wordt geproduceerd door WestRock van PEFC-gecertificeerd CarrierKote karton en is volledig recyclebaar. Op de verpakking is het PEFC logo geplaatst om de consument te verzekeren van een verantwoorde aankoop. Kraft Heinz streeft ernaar dat al zijn verpakkingen tegen 2025 recyclebaar, herbruikbaar of composteerbaar zijn. Het bedrijf zet zich in voor een circulaire economie en het gebruik van duurzamere materialen. Duurzame sleeve Het innovatieve ontwerp gebruikt 50 procent minder materiaal dan een volledig gesloten doos en 10 procent minder dan een traditioneel kartonnen wikkel. De nieuwe verpakking zal voor alle Heinz multipack-producten gebruikt worden. Na een succesvolle implementatie zal dit een besparing geven van 550 ton krimpfolie. Naast het selecteren van PEFC-gecertificeerd, dus hernieuwbaar materiaal uit verantwoorde bronnen, werkt Kraft Heinz ook aan het verminderen van de CO2 uitstoot.Duidelijke boodschap en logo-gebruik Heinz heeft naast de e-commerce lancering van de soepbundel ook een nationale media- en PR-campagne gelanceerd om bewustzijn te creëren en voorlichting te geven over de nieuwe verpakking. Daarnaast geeft Heinz voorlichting aan consumenten via hun website en e-commerceplatforms. Ook on-product doet Heinz haar best om een duidelijke boodschap te weerspiegelen over recycleerbaarheid en duurzaamheid, waarbij wordt benadrukt dat het afkomstig is uit duurzaam beheerde bossen en volledig recyclebaar en uit hernieuwbare bronnen is. Het PEFC-logo staat op de voor- en achterkant is opgenomen op de voor- en achterkant van de verpakking, evenals het UK recycleerbaarheid OPRL-logo.