PEFC jaaroverzicht 2015: Seeing the Bigger Picture
Sustainable Development Goals, PEFC jaaroverzicht 2015

De impact die PEFC heeft met verantwoord bosbeheer wereldwijd en lokaal te promoten en te stimuleren, heeft duidelijk zichtbare overeenkomsten met de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties. Over deze overeenkomsten leest u in het jaaroverzicht 2015 “Seeing the Bigger Picture” van het internationale keurmerk voor duurzaam bos, hout en papier.

In het jaaroverzicht zijn slechts een aantal van de activiteiten te zien die PEFC wereldwijd heeft ondernomen in 2015. Het laat in ieder geval zien dat duurzaam bosbeheer veel meer is dan alleen een milieukwestie. Duurzaam bosbeheer gaat namelijk ook over de sociale, economische en culturele dimensies en deze zijn de kern van de 17 Sustainable Development Goals (SDG’s).

“Naast de overeenkomst in Parijs, is de adoptie van de SDG’s door 193 landen in de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties het meest opmerkelijke resultaat in 2015”, zegt Ben Gunneberg, CEO van PEFC International.

“De SDG’s vatten de meest dringende problemen van onze tijd samen in 17 ambitieuze en uitdagende doelstellingen voor een duurzame toekomst”, aldus de heer Gunneberg.

“De SDG’s helpen om de holistische aard van ons werk op een eenvoudige manier te communiceren. De SDG’s geven duidelijk weer dat de bossen een positieve bijdrage kunnen leveren in plaats van dat deze slechts behandeld dienen te worden als een bedreigde hulpbron die geconserveerd moet worden. In SDG 15 wordt bijvoorbeeld direct verwezen naar de bossen: Het leven op het land.”

Wij nodigen u uit om het jaaroverzicht 2015 te lezen en daardoor ‘the bigger picture’ te zien die het PEFC-keurmerk bijdraagt met haar activiteiten aan het groter geheel: onze samenleving op aarde.

25.04.2016